"İslam ülkeleri yetkilileri Gazze için yapılması gereken şeyi yapmıyorlar"
İslam inkılabı rehberi Ayetullah Seyyid Ali Hamanei "24 Bin Şehit Konferansı'"da konuştu; Siyonist rejimin hayati damarlarını kesmek; Sana bağlı.
İslam İnkılabı Lideri Seyyid Ali Hamanei, Başkent Tahran’da açılışı gerçekleştirilen 24 Bin Şehit Konferansının katılımcıları ile görüşme gerçekleştirdi. Kongrenin katılımcılarına emeği için teşekkür eden İslam İnkılabı Lideri konuşmasında İran’ın bağımsızlık ve İslam yolunda verdiği şehitlerin ve halkın bu konudaki hassasiyetinin önemine vurgu yaptı.
Konuşmadan öne çıkan başlıklar şöyle:
İnkılapla ilgili olaylar bir bütün şeklinde, ben de bir noktaya değineceğim; ama devrim meseleleri ve İnkılap olayları öncesinde, en azından son 150 yılda, aynı. Geçen bir buçuk yüzyılın vakalarına değineceğim. Bu vakalara baktığımızda Tahran halkının önemini açıkça görüyoruz. Mesela halkın lideri merhum Hacı Molla Ali Keni Tahrani'nin durdurduğu hain sözleşmeyi ele alalım. Ya da Tahran'ın büyük ve birinci sınıf mollalarının fetvalarını. Öyle bir şey yaptılar ki, Mirza Şirazi'nin fetvasının etkisiyle Şah ailesi içindeki hizmetçiler nargileyi kırdılar; yani alimlerin Tahran halkının arasındaki varlığı böyleydi.
İslam İnkılabı Lideri, İnkılap öncesi ve sonrası Tahran halkının etkin halk faaliyetlerine ve Tahran’daki alimlerin halk ve inkılap öncesi siyaset arenasındaki etkinliğine değindi.
Harici sistemlerin Tahran üzerindeki hesaplarına değinen Ayetullah Hamanei şunları söyledi: Tahran'da sürekli bunlar yapıldı ama istedikleri olmadı. Dini kimliği, İslami kimliği, milli kimliği Tahran'dan alıp Avrupa şehirlerinin kusurlu bir kopyasına dönüştürmek istediler ama istedikleri olmadı.
Nasıl işe yaramadı? Evet, Tahran'ın bazı yerlerinde batılı tezahürler yayıldı -yakından gördük, Tahran'daki durumu biliyorduk- ama öte yandan Tahran'da İslami, manevi ve dini düşünce doğrultusunda yapılanlar da boşa çıktı. Ülkenin hiçbir şehrinde yapılmayan yeni kelimelerle aydınlanmış ve ön görüşlü dini aktivistlerin akımı, Tahran'da ülkenin diğer yerlerinden daha fazla revaç buldu ve ilerledi.
Dolayısıyla 1979'da da Tahran diğer şehirlere ilham kaynağı oldu; hem yürüyüşlerde hem de sloganlarda. Ülkenin dört bir yanına yayıldığını gördüğünüz bu birlik sloganları Tahran'dan ilham aldı. Çatıdaki bu tekbir Tahranlılar tarafından başlatıldı ve diğer yerlere bildirildi. Ben de Meşhed'de oturuyordum, bir gece savaşanlardan Tahranlı bir arkadaşım -Allah ona rahmet etsin- aradı ve "Dinle" dedi; Telefonu sese doğru götürdü, "Allah Ekber" sesinin yükseldiğini gördüm. Sen de "Allahu Ekber" de, dedi, evdekiler ve küçük olan çocuklarımız dama çıkıp "Allahu Ekber" demeye başladılar. Bunlar Tahran'dan ülkenin her yerinde yayınlandı. Hareketin başlangıcından devrimin zaferine kadar durum aynıydı.
Şehitler hakkında bir söz söyleyelim. Şehitler hakkında İmamlar (a.s), sonra büyükler, devrim büyükleri, muhterem İmam ve diğerleri tarafından pek çok anlamlı ve mühim sözler söylenmiş; Şehitler hakkında çok şey söylendi. Fakat her şeyden önce Kur'an-ı Kerim'in ve Cenab-ı Hakk'ın şehitlerle ilgili beyanı, başka hiçbir beyanla karşılaştırılamayacak kadar önemlidir: ‘Allah, kendi yolunda çarpışırken öldüren ve öldürülen müminlerin canlarını ve mallarını, karşılığında cennet vermek üzere satın almıştır. Bu, Allah’ın Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da yer almış gerçek bir vaadidir. Kim Allah’tan daha fazla sözüne bağlı olabilir! O halde yaptığınız bu alışverişten ötürü sevinin. İşte büyük bahtiyarlık da budur.’ [yani] bu çok önemli Allah anlaşma yapıyor; Bu çok önemli bir şey. Kul nerede, Allah nerede! Sonra Allah bir anlaşma yapıyor! Bir insana verilebilecek en büyük hediye olan cennetle, yani Allah'ın rızasının cennetiyle hayatımızı değiştirir.
Sonra şunu belirtiyor ‘Allah Yolunda öldürülenler’ daha sonra şöyle açıklıyor; Gidip Allah yolunda savaşsınlar ve ‘Allah yolunda ölenler ve öldürülenler’ diyor. Bu sadece İslam dönemine özgü de değil, Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da bir hakikat vaadi. Ve buyuruyor ki "Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyiniz, onlar Rableri katında diriltilirler." Bunlar şehitlerle ilgili ifadelerdir ve şehitliğin faziletiyle ilgili bundan daha üstün bir ifade yoktur; Bir insan ne diyebilir ki?
Sadece bir noktaya değinmek istiyorum: şehitlerin hepsinin rütbesi yüksektir ama şehitlerin rütbesi aynı değildir; Mesela Kerbela şehitleri bütün şehitlerden üstündür. Şehitlerin bir kısmı hakkında imamların (a.s.) sözlerinde, onların kıyamet günü diğer şehitlerin omuzlarından geçerek cennete gidecekleri; Bazı şehitler hakkında, her birine iki şehit sevabı verildiği söylenmiştir, [ödül] iki kattır. Yani şehitler aynı değil; Şehidin üstünlüğü, hedeflerin farklılığına göre, şehitlik şeklinin farklılığına göre farklıdır. İslam İnkılabı'nda şehit olanlardan- bahsetmek istiyorum; İster devrim olaylarında şehit olanlar, Kutsal Savunulmada şehit olanlar, ister çıkan fitnelerde şehit olan şehitler, ister güvenlik veya sağlık için şehit olanlar, ister Harem Savunusunda şehit olanlar - Bunlar en iyilerdendir, Cenab-ı Hak katında şehitlerin en iyilerinden sayılırlar; Neden? Çünkü onlar bir hareketi savundular ve İslam devrinde ve bütün dinler devrinde pek çok hadisenin başında gelen bir harekette şehit düştüler. Nedir bu? İslam ülkesini kurtarmak, İslam dünyasını bağımlılıktan, çürümekten kurtarmak, küfür kültürü ve müstekbir kültürü içerisinde erimekten kurtarmak.
İslam İnkılabı, öncelikle İran'ı Batı kültürü olan küfür ve kibir kültürü içinde çözülüp erimekten, sindirilmekten kurtarmış, sonrasında bunun etkilerini İslam dünyasında da görmek mümkündür. Elbette kimseye talimat vermedik, devrimin kendi etkisi bu. Devrim bahar havası gibidir, güzel hava gibidir, durdurulamaz olduğunu defalarca söyledim. Yumuşak bahar havasında, hoş hava ve çiçek kokuları bahçeden çıkıp her yere yayılır, durdurulamaz. Birisinin o havayı ihraç etmesi şart değil, doğal olarak kendisi yayılıyor. Bugün İslam dünyasında bunun işaretlerini görüyorsunuz.
Bu İnkılap gerçekleşmeseydi içinde bulundukları durumla ülkemizin durumu bildiğimiz tüm bağımlı ülkelerden çok ama çok daha kötü olurdu. İnkılap geldi ve bunu durdurdu; İslam İnkılabı kararlı bir hamleyle bu mutlak çöküş hareketini durdurdu ve ülkeyi kurtardı. İnkılapla birlikte yaşanan mücadele bir kimlik mücadelesiydi, bir varoluş mücadelesiydi; İran milletinin kimliği, İran milletinin varlığı, İran milletinin tarihi yok ediliyor ve durduruluyordu.
Çok önemli bir konu olan Gazze ile ilgili bir şey söyleyeyim. İslam ülkelerinin yetkilileri bazen toplantı yapıyor, konuşuyor, bazen röportaj yapıyor, bir şeyler söylüyor ama yapılması gereken yapılmıyor. Ateşkes yapılması gerektiğini duyuruyorlar; peki ateşkes sizin elinizde değil, ateşkes şeytanın elinde, düşmanın elinde, o da bunu yapmayacak. Oturup elinizde olmayan bir şeyi mi onaylıyorsunuz. Elinizde olan şeyler var, siz onları onaylamıyorsunuz; Nedir bu? Siyonist rejimin hayati damarlarını kesmek; Sana bağlı. Siyasi ve ekonomik bağlantıyı kesmek, desteklememek. Bunları yapabilirsiniz. Bu, düşmanı zayıflatır, sahadan çıkarır; bu senin işin bunu onayla. Buna itiraz etmiyorlar, ellerinde olmayan bir şeyi onaylıyorlar!
Ama aynı zamanda tüm bunlarla birlikte Yüce Allah'ın dediği gibi: ‘Şüphesiz Allah takva sahipleriyle beraberdir’ Allah müminlerle beraberdir. Allah'ın olduğu yerde zafer vardır. Elbette zorluklar var. Yüce Allah, Peygamber Efendimiz için de diyor ki, eğer seni yaşatırsak veya dünyadan alırsak, düşmanlarının sonu yine gelecektir. Şart sen ve benim hayatta kalmamız değil ama zafer kesindir. Cenab-ı Hak çok uzak olmayan bir gelecekte bu zaferi tüm İslam ümmetine gösterecek, Filistin milletinin ve mazlum Gazze halkının gönüllerini sevindirecektir. Yüce Allah'ın bu duamıza icabet etmesini ve dua ayı, mağfiret ayı olan bu mübarek Recep ayında ilahi nurların kalplerimizde tecelli etmesine bizi daha hazır kılmasını umuyoruz.
Allah'ın selamı, rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.(Tesnim)