İslam İnkılabı Lideri'nin özgürlük tanımı
İslam İnkılabı Lideri Ayetullah Seyyid Ali Hamanei, geçtiğimiz günlerde öğrencilerle görüşmesinde özgürlüğün önemine vurgu yaparak, özgürlüğün farklı boyutları olduğunu ve insani kerametin korunması gerektiğini söyledi.
İslam inkılabı rehberi Seyyid Ali Hamani öğrencilerle kabulünde önemli konulara değindi. Hamanei,, Özgürlük, Batılı güçlerin hem kendileri için propaganda aracı olarak gördükleri hem de İran İslam Cumhuriyeti gibi kendi saflarında olmayan ülkelere baskı anlamında manevra yaptıkları eksenlerden biridir. Batı perspektifinden özgürlüğün merkezi sembolü bireycilik ve dünyeviliktir. Batı, kendi değer ve normlarıyla çelişmediği ve ona meydan okumadığı ölçüde siyasi alanda da özgürlüğü kabul etmektedir bunun haricinde ise ne kadar haklı olsa da onu reddetmektedir, dedi.
Seyyid Ali Hamanei şunları söyledi:
Bu özgürlük tanımı ve anlayışı İslam tarafından kabul edilmemektedir. İslam, insanın hürriyetini vurgularken, insanlar arasında ırk, din, renk vb. ayrımlar yapmaz. İslam dinine göre özgürlüğün hem dünya hem de ahiret boyutu vardır ve hem dünya hem de ahiret dikkate alınarak tanımlanmıştır. Bunun aksine özgürlüğü dünya hayatının sınırları içinde tanımlamak, özgürlüğü alçaltmaktır. İslam dini açısından hürriyetin nihaî gayesi, insanı tamamen duyusal bir varlığa indirgemek değil, yüceltmektir.
İnkılâbın Lideri Ayetullah Seyyid Ali Hamanei, öğrencilerle bu konuda yaptığı görüşmede, "Özgürlük çok önemlidir. İslam'daki özgürlük teorisinin en önemli kısmı, bu maddi çerçeveden kurtulmaktır. Maddi görüş, bir gün doğarsın, birkaç yıl yaşarsın sonra yok olursun diyor, hepimiz yok olmaya mahkumuz diyorlar, bu maddi kafeste sana bazı özgürlükler veriyorlar şehvet özgürlüğü öfke özgürlüğü baskı özgürlüğü her türlü kötü özgürlük; bu hürriyet değil hürriyet islami hürriyettir islam bizi bu çerçeveye mahsur bırakmaz... ölmek bir son değildir ölmek yeni bir safhanın başlangıcı [hatta] ana safhadır. bu şekilde, o zaman yükselebilirsin ve artık hareketin için , ilerlemen için, mükemmelliğin için sınır yoktur; işte özgürlük budur. "
Diğer bir konu da Batı dünyasında, siyasi özgürlükler ve insan hakları iddiaları, Batı'nın dünyadaki siyasi ve kültürel etkisine meydan okumadıkça anlamlı olmasıdır. İslamofobi, Hz. Peygamber'e ve Kur'an-ı Kerim'e hakaret ve Batılı hükümetlerin bu tür eylemlere verdiği destek Batı'nın tavrına örnektir ki bu da Batı toplumlarında siyasi özgürlüğün pratikte sadece bir iddia ve propagandadan ibaret olduğunu göstermektedir. Nitekim Batı, iddia ettiği siyasi özgürlüğü ve bireylerin özgürlükleri doğrultusunda tanımladığı insan haklarını diğer ülkeleri baskı altına almak için bir manivela ve baskı aracı olarak kullanmaktadır.”
Devrim lideri son olarak, bağnazlığın, duvarla insanlardan ayrılmanın, durgunluğun ve çeşitli geri kalmışlık ve gereksiz önyargıların esaretinden kurtuluşu, süper güçlerin esaretinden ve diktatörlerin esaretinden kurtuluşu, İslam'ın vurguladığı ve desteklediği inanç, kişisel hürriyet ve özgürlüklere de vurgu yaptı.(Ajanslar)